Rabat en Fes

6 november 2016 - Fez, Marokko

Na een rumoerige nacht, het rumoer speelde zich deze nacht gelukkig hoofdzakelijk buiten af, begon de dag met regen. VEEL regen met hier en daar een onweersklap erbij. Het regende zo hard dat het water uit de patio de keuken in liep en in de toilet kwamen de druppels van het plafond naar beneden...

Na het ontbijt pakken we dan ook onze spullen in en vertrekken richting Rabat, in de hoop dat de zon weer gaat schijnen. Helaas blijft het volop regenen en kunnen we alleen vluchtig langs de diverse bezienswaardigheden rijden, waarbij steeds 1 van ons uitstapt om een paar foto's te maken en de rest in de auto blijft, waar het lekker droog is. Op 1 spaarzaam droog moment gaat Esmée samen met mama uit de auto om ook even de benen te strekken. Terwijl ze vol trots voor mama uit rent en heel hard roept 'kijk mama ik ga om de plassen heen!' struikelt ze en valt pardoes languit midden in een plas! Met de spetters tot aan haar kruin en een kletsnatte broek gaan we terug naar de auto waar we snel droge kleren aantrekken. Tijdens onze echte Marokkaanse lunch was het wel droog. Gelukkig voor Esmée lusten Marokkanen ook patatjes.

De rit naar fes is twee uur en deze hebben we al kleurend en kaartend doorgebracht. Esmée heeft al veel creaties gemaakt, die de auto nu versieren aan de binnenkant.

De accommodatie die we in Fes geboekt hadden bleek ver buiten het oude centrum te zitten, al heeft het wel een zwembad. Toen we aankwamen wederom geen gehoor.... Begint toch iets Marokkaans te worden, maar na wat luid getoeter met de claxon van de auto wordt er toch open gedaan. De eigenaar is erg vriendelijk en al snel vinden we onze plek. De kamer is niet groot, maar volstaat. Vanavond wordt voor ons gekookt en maken we de plannen voor morgen.

1. Vera:
    7 november 2016
    Mooie foto's jammer van de regen
  2. Rudolph:
    8 november 2016
    Ondanks het slechte weer, toch geweldige foto's en jullie hebben ook nog heel veel plezier. Jammer dat er geen foto van Esmee in de plas was, aaaaaaa hahahaha. Veel plezier nog
  3. Vera:
    8 november 2016
    Niet meer te hard rijden,zonde van de centen.goede reis morgen.knuffel voor mijn kleine meisjes,