Ouarzazate

12 november 2016 - Ouarzazate, Marokko

Vandaag ontbijten we in ons 70's hotel en daar na gaan we op pad.  We gaan ook weg uit dit hotel, niet ons niveau. De manager is erg ontsteld dat we weg willen en dat we zeker niet van plan zijn het volledige bedrag van de rekening te betalen.

De nieuwe accommodatie is ongeveer een half uur rijden, dus we gaan eerst even het oude kasteel in de stad bekijken en lopen een rondje langs de lokale souvernirwinkeltjes. Dan komen we onderweg ook nog de filmstudio's tegen. Heel veel bekende films waarin woestijn scenes voorkomen worden namelijk opgenomen in de buurt van Ouarzazate en de de studio's aldaar. Leuk om te zien en mooi hoe dingen eruitzien als echt, terwijl ze gemaakt zijn van plastic.

Na wederom een stukje spoorzoeken naar onze accommodatie vinden we hem dit keer wel relatief makkelijk. Zij het een kilometer of 5 verderop op de weg dan wij hem verwacht hadden. Het is een combinatie camping en klein hotel. Dit keer treffen we een mooie ruime, schone kamer met verwarming. Én er is een zwembad! Hein en Esmée gaan hem proberen, maar na 1 teen in het water geeft Esmée al aan dat ze niet meer wil. Hein laat zich niet kennen en duikt er wel in, maar weet niet hoe snel hij onder een warme douche moet stappen om weer op temperatuur te komen. De rest van de dag is ter ontspanning, we lezen en spelen wat in het zonnetje naast het zwembad en eten op de camping.

De WiFi is hier niet echt briljant, maar we slagen er toch in om een volgende accommodatie in Marrakech te vinden. Een appartement dit keer in het oude centrum van Marrakech.