Merzouka - Ouarzazate

11 november 2016 - Ouarzazate, Marokko

Vanmorgen om negen uur zijn we vertrokken met een een gids om het woestijngebied uit te komen. Er zijn hier geen wegen of bordjes, een gids was meer dan welkom.  Het eerste doel was Gorges du Boumalne Dades. Of te wel de vallei van de dadels.

We genieten van een vroege lunch in Tinerhir vlakbij de vallei, waar we ook op zoek zijn gegaan naar een accommodatie voor vanavond. We hadden immers nog niets geschikt gevonden. Tinerhir is een standaard dorpje wat uit de klei is opgetrokken met allerlei kleine winkeltjes. Alles is kleibruin en vierkant.

De vallei was mooi om te zien, het enige groen in de omgeving waren de dadel bomen in de vallei. De bomen strook in de vallei was 30 kilometer lang. Onderweg naar Ouarzazate kwamen we nog kleine bronnen tegen, welke vroeger gemijnd werden. Het leken op kleine eruptiebronnen. Heel apart.

Ouarzazate is een druk stadje. De accommodaties die we uitgezocht hadden waren niets. Of een slechte buurt of een slecht hotel. Dit leidde tot een zoektocht naar andere accomodaties. Uiteindelijk hebben we een geschikte plek gevonden. Dit hotel zou in de jaren 70 a 80 een prachtig 4 sterren hotel met een zwembad zijn geweest, nu voelt het als vergane glorie. Maar goed we hebben een slaapplek en Lotte slaapt, Esmée volgt niet veel later en wij gaan op zoek naar iets anders voor morgen nacht.

1. Corrie en Arie:
    12 november 2016
    Hallo zeg, zeker even geen wifi. Vier verhalen komen er tegelijk binnen. Wel leuk hoor om zo achter elkaar jullie belevenissen te lezen. Een heel avontuur, ook voor Esmée. Fijn dat de kids makkelijk slapen zo op reis, dat maakt het voor jullie ook een stuk relaxter. Ik kijk uit naar de volgende avonturen!!!