merzouga

11 november 2016 - Merzouga, Marokko

Vandaag hebben we een echte relaxdag. Een lekkere lange ook, want beide kids zijn om kwart over zes al van de partij. Na nog wat rekken en kroelen tot kwart over 7 gaan we dan toch maar aankleden. Esmée wil weer bij de kamelen kijken. Ze heeft er wel 1 uitgezocht waar ze op wil rijden, maar aaien is toch nog wel erg spannend.

Onze dag bestaat vandaag uit lezen, een korte wandeling met zijn allen door de duinen gevolgd door een dutje voor Esmée en Lotte en de lunch. Hein zoekt het hoger op en heeft zijn zinnen gezet op de hoogste zand duin die hij kon zien. In de middag maken we een korte rit op de kamelen, of eigenlijk zijn het dromedarissen, ze hebben maar 1 bult. Esmée vindt het geweldig! 'Mama we zitten op een kameel!' Heeft ze wel 100 keer uitgelaten geroepen, 'en hij doet hobbeldebobbel!' Pas tegen het einde van de rit begon ze het zat te worden en wilde ze eraf, maar toen waren we bijna een uur verder. En na de rit durfde ze wel de kameel te aaien als dank je wel voor het ritje.

Na een traditionele Marokkaanse maaltijd is het Esmée en Lotte tijd voor bed en wij ruimen onze spullen alvast op en pakken de tassen weer in. Morgen weer op pad.